Inbjudan till årsmöte 15 april 2013

lördag 23 februari 2013

INBJUDAN TILL ÅRSMÖTE I VI KONSUMENTER

Tid: Måndagen den 15 april 2013 17.00 – 19.00

Plats: Sveriges Konsumenters lokaler Hornsgatan 172, plan 7 Stockholm (T-bana Hornstull)

Nya mattrender

Innan årsmötet bjuder vi på ett spännande föredrag av Jens Linder DN:s kock och matskribent. Jens har vi hört i radioprogrammet Meny och sett på TV i bl a Historieätarna. Han kommer prata om aktuella mattrender.

Årsmötesförhandlingar
Vi har i nyhetsbrevet hänvisat till valberedningens sammankallande Christina Axelsson att föreslå kandidater till styrelse och revisorer. Alla medlemmar har motionsrätt. Motioner skall vara styrelsen tillhanda senast 4 veckor före årsmötet (dvs senast 18 mars). Vid årsmötet är alla närvarande medlemmar röstberättigade och har var sin röst. Årsmöteshandlingar finns tillgängliga två veckor före årsmötet på föreningens hemsida www.vikonsumenter.org. Observera ny hemsideadress. Kopior kommer att finnas på årsmötet.

Efter årsmötet bjuder vi på husmanskosttapas och rabarbersymfoni!

Anmälan: Vi är tacksamma om du anmäler att du kommer genom att svara på detta mail (info@vikonsumenter.org) alt ringer Gunnela Ståhle 070-561 36 21. Då kan vi bättre beräkna hur mycket mat det går åt.

.

VÄLKOMNA